MAJ
GBK Miehet, Miesten kakkonen lohko C

GBK - Hercules  5 - 1

Kokkola, Keskuskenttä TN

GBK - JS Hercules 5-1 (4-0)

Fyra matcher, fyra vinster. GBK har fått en bra start i serien. Seger nummer fyra blev det på söndagen då GBK gästades av Hercules från Uleåborg. GBK var klart bättre och vann med 5-1 (4-0).

Jasper Uwaegbulam (77) visade vägen med att göra hattrick inom 22 minuter. ”Gårr” bra!

Första målet, 1-0, nickade han in i sjunde minuten på ett perfekt inlägg av Luigi Moraes. 2-0 gjorde han sju minuter senare, den här gången på fint förarbete av Alex Björkgren. Tino Huttu och Tomas Maldonado gjorde i sin tur fint förarbete till Uwaegbulams 3-0 mål.

GBK, som skapade mängder av chanser i första halvlek, ökade på till 4-0 elva minuter före paus. Det var Moraes otroligt snygga frispark som resulterade. Frispark, cirka sju meter utanför straffhörnet, sökte sig i bortre krysset. Väldigt snyggt!

Hercules fick straffspark några minuter efter paus och Vertti Korkala reducerade. Överlag kom gästerna piggt in i andra halvlek. GBK, som hade gjort några byten, reste sig ändå snabbt och var fortsatt det bättre laget.

GBK skapade halvt dussinet vassa chanser. Ett mål lyckades man göra i andra halvlek. Det var Thiaguinho som nätade från nära håll. Ville Luokkala och Tino Huttu stod för förarbetet.

GBK har spelat tre hemmamatcher, alla mot lag från Uleåborg. Mera Uleåborg blir det på onsdag (8.5) då GBK gästas av ligalaget AC Oulu i Finlands Cup, dess fjärde omgång. Avspark 18.30. Välkomna!

Söndagens GBK-Hercules pressinfo: se video nedan.

Hercules jäi GBK:n jalkoihin

Kauden neljäs sarjaottelu ja samalla neljäs voitto. Hyvin on kausi alkanut. Neljäs voitto tuli sunnuntaina, kun GBK kotona kohtasi oululaisen Herculeksen. GBK oli selvästi parempi ja voitti 5-1 (4-0).

Alkutahdit iski Jasper Uwaegbulam, joka teki kolme maalia, eli hattutempun 22 minuutissa. Loistavaa!

Avausmaali nähtiin 6 minuutilla. Jasper puski pallon maaliin Luigi Moraesin hienosta syötöstä. Loistavan esityön 2-0 maaliin teki Alex Björkgren. Kolmanteen osumaan esityön teki kaksikko Tino Huttu ja Tomas Maldonado.

GBK loi runsaasti maalipaikkoja. 4-0 osuma nähtiin 34 minuutilla. Ja olihan se maali todella upea. Vapaapotku noin seitsemän metriä rankkarialueen kulmasta kohti sivurajaa. Luigi Moraesin laukaus painui takaylänurkkaan. Huikeaa!

Hercules aloitti tauon jälkeen pirteästi ja Vertti Korkala kavensi rankkarista. GBK, joka oli tehnyt vaihtoja, pääsi kuitenkin nopeasti takaisin mukaan peliin ja oli joukkueista parempi.

GBK loi puolitusinaa hyviä maalipaikkoja ja 5-1 osuma nähtiin 81 minuutilla. Sen teki Thiaguinho. Esityöstä vastasi Ville Luokkala ja Huttu.

GBK on pelannut kolme kotiottelua ja niissä kaikissa vastustaja on tullut Oulusta. Samaa rataa mennään myös keskiviikkona (8.5), kun cupin neljännen kierroksen ottelussa GBK:n vieraaksi saapuu liigajoukkue AC Oulu. Ottelu alkaa kello 18.30. Tervetuloa!

Video sunnuntain pressitilaisuudesta löytyy alta:

GBK: Mykyta Savchenko, Alex Björkgren, Ville Huuhka, Petteri Jokihaara, Tino Huttu, Ville Luokkala, Roni Enlund, Luigi Moraes, Thiaguinho, Jasper Uwaegbulam, Tomas Maldonado.

Byten/Vaihdot: 46 Johannes Sundqvist (Uwaegbulam), 46 Roope Masumi (Huuhka), 64 Joel Häggblom (Enlund), 72 Jeremi Rajala (Moraes), 86 Ville Vitka (Björkgren).

Foto/Pirttimäki

GBK - Hercules su 5.5.2024 | Lehdistötilaisuus

Ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa mukana GBK:n hyökkääjä Luigi Moraes sekä päävalmentaja Niklas Käcko. Toimittajana Jussi Roiko.

GBK - Hercules su 5.5.2024 | Huippuhetket

GBK - Hercules 5 - 1 (4-0)

1-0 Uwaegbulam Jasper Chibueze 7'
2-0 Uwaegbulam Jasper Chibueze 14'