MAJ

Närpes Kraft - GBK   0 - 2

Närpes, Närpiö. Mosedal N

Närpes Kraft - GBK 0-2

GBK gästade Kraft i Närpes och tog sin femte raka trepoängare. GBK vann med 2-0 (1-0).

GBK hade ett övertag i första halvlek. Gästerna skapade några vassa målchanser och gick till ledning i 31:a minuten. Det var Luigi Moraes (bilden) som överraskade alla med att skjuta bollen in från halva plan.

-Ett konstmål, kommenterar en glad GBK-tränare Niklas Käcko.

Överlag var det mera kamp än finlir. GBK spelade sin tredje match inom loppet av åtta dygn och Käcko erkänner att ”akkuna” börja ta slut i andra halvlek.

-Men spelarna kämpade fint. Och visst fick vi också extra krafter av vår fina hejarklack, GBK-ultras som rest till Närpes för att stötta oss, berömmer Käcko.

Trots att det blev jobbigt i andra halvlek, lyckades GBK hålla motståndarna borta från målchanser. Och ett mycket viktigt 2-0 kom i 87:e minuten. Målet gjordes av Joel Häggblom, inbytt bara sex minuter tidigare. Joel lurade bort sin motståndare, visade kyla då han placerade bollen i mål.

-Vi har haft hårt program och jag är väldigt stolt över spelarna. Nu får vi en normal vecka. En normal träningsvecka och match på söndag.

Det är SJK Akatemia II som gästar GBK.

Joel Häggblom

GBK kukisti Kraftin

GBK vieraili Närpiössä, kukisti Kraftin ja voitto oli viides putkeen. GBK voitti 2-0 (1-0).

GBK hallitsi avausjaksoa ja loi muutamia hienoja maalipaikkoja. 1-0 maali nähtiin 31 minuutilla. Luigi Moraes (kuvassa) yllätti kaikki (paitsi itsensä) laukomalla pallon maaliin puolesta kentästä.

-Todella taitava suoritus, iloinen GBK:n valmentaja Niklas Käcko kommentoi.

Kentällä nähtiin enemmän taistelua, kuin hienouksia. GBK:lle ottelu oli kolmas kahdeksan vuorokauden aikana ja Käcko myöntää, toisella jaksolla akut hieman loppuivat.

-Mutta pelaajat taistelivat hienosti. Ja kyllä meidän fanijoukko GBK-ultras oli loistava. Loistavasti kannustivat meitä, Käcko kehuu.

Vaikka toinen jakso oli raskaampi, GBK kuitenkin piti hyvin kotijoukkueen poissa maalipaikoilta. Ja erittäin tärkeä 2-0 nähtiin 87 minuutilla. Maalintekijänä Joel Häggblom, joka tuli vaihdosta vain kuusi minuuttia aiemmin. Joel harhautti vastustajan ja sijoitti pallon kylmästi verkkoon.

-Meillä on ollut tosi kova ohjelma. Olen todella ylpeä pelaajista. Nyt saadaan normaali viikko. Normaali harjoitusviikko ja peli sunnuntaina.

Sarjakakkonen SJK Akatemia II saapuu GBK:n vieraaksi sunnuntaina.

GBK: Mykyta Savchenko, Alex Björkgren, Ville Huuhka, Petteri Jokihaara, Tino Huttu, Ville Luokkala, Tomas Maldonado, Luigi Moraes, Thiaguinho, Kaapo Kotila, Jasper Uwaegbulam.

Byten/Vaihdot: 69 Johannes Sundqvist (Thiaguinho), 76 Roni Enlund (Moraes), 81 Joel Häggblom (Kotila), 82 Toro (Uwaegbulam).

Varnade/Varoitettiin: Björkgren, Thiaguinho.

Närpes Kraft - GBK su 12.5.2024 | Huippuhetket

Närpes Kraft - GBK 0 - 2 (0-1)

0-1 Moraes Luigi 31'