APR

GBK - OPS  4 - 2

Kokkola, Keskuskenttä TN

GBK - OPS 4-2 (1-2) Moraes 2, Uwaegbulam 2

GBK tog säsongens tredje raka seger genom att hemma besegra OPS från Uleåborg. Gästerna ledde 2-1 i paus, men hemmalaget kom starkt igen, vände och vann med 4-2.

GBK fick en pangstart i matchen, mål efter spelade 70 (!) sekunder. Målet kom på hörna och gjordes av Jasper Uwaegbulam. Bollen trivdes mest på gästernas planhalva, men OPS kontrade in två mål. Kelechi Evo gjorde 1-1 och Jyri Vääräniemi förde gästerna till ledning. Slarvigt agerande av GBK i båda baklängesmålen.

Trots spelmässigt övertag lyckades GBK inte kvittera i första halvlek.

GBK fortsatte dominera i andra halvlek och fick lön för mödan. Luigi Moraes kvitterade i 53:e minuten. Bra förarbete av inhopparen Kaapo Kotila. Det var spel på gästernas planhalva och det var väl en tidsfråga när hemmalaget avgör matchen.

Uwaegbulam lobbade in 3-2 i 64:e minuten. Roope Masumi serverade en långboll till målskytten. Moraes prickade krysset i 72:e minuten, 4-2.

-Vi visade tålamod i andra halvlek och visste att vi kommer få dem på fall. Vi var det bättre laget. En väl genomförd match av hela laget. Vi kom starkt igen, trots två billiga baklängesmål, kommenterar hemmalagets tränare Niklas Käcko.

GBK nousi voittoon

Sää oli kylmä, lähes talvinen, mutta yleisöä lämmitti GBK:n hieno nousu voittoon. Voittoon, joka oli kolmas putkeen. GBK kukisti Oulun Palloseuran 4-2, taukotilanteen oltua 1-2.

GBK sai otteluun lentävän lähdön, kun Jasper Uwaegbulam teki maalin ja pelikellossa vain 70 sekuntia. GBK hallitsi peliä, mutta OPS iski vastaiskuilla kahdesti. Kelechi Evo tasoitti ja Jyri Vääräniemi vei vieraat johtoon. Molemmissa takaiskumaaleissa kotijoukkueelta huolimatonta puolustuspelaamista.

GBK hallitsi tapahtumia, mutta tasoitusmaali avausjaksolla jäi tekemättä.

GBK oli toisella jaksolla selvästi parempi joukkue ja sai myös palkinnon. Vaihdosta tullut Kaapo Kotila teki hyvän esityön Luigi Moraesin tasoitusmaaliin 53 minuutilla. GBK hallitsi ja oli vain ajan kysymys, milloin homma ratkeaa.

64 minuuttia oli pelattu, kun Uwaegbulam sijoitti pallon maaliin. Pitkän syötön tarjoili Roope Masumi. Moraes laukoi pallon yläkulmaan kahdeksan minuuttia myöhemmin.

-Maltti oli valttia toisella jaksolla. Tiedettiin, että peli vielä meille kääntyy. Oltiin joukkueista parempi. Hyvä esitys koko joukkueelta. Kaksi halpaa maalia päästettiin, mutta noustiin vahvasti, valmentaja Niklas Käcko toteaa.

GBK: Mykyta Savchenko, Alex Björkgren, Ville Huuhka, Petteri Jokihaara, Ville Luokkala, Toro, Luigi Moraes, Roni Enlund, Thiaguinho, Jasper Uwaegbulam, Tomas Maldonado.

Vaihdot/Byten: 46 Kaapo Kotila (Enlund), 50 Roope Masumi (Toro), 76 Johannes Sundqvist (Moraes), 85 Joel Häggblom (Uwaegbulam), 85 Tino Huttu (Björkgren).

Varnades/Varoitettiin: Thiaguinho

Foto/Pirttimäki